Thursday, July 20, 2006

TÜRKIYE


Abdullah Güll egy bajuszos, nagydarab török külügyminiszter, akivel még két éve Isztambulban volt szerencsém találkozni. Ez a kedélyes ember akkor nagyon optimistán látta Törökország esélyeit az Európai Unióhoz való csatlakozásra.

Akkor én is mindent nagyon optimistán láttam és beleszerettem Isztambulba, de ez csak arról jutott eszembe, hogy Güll a FinTimes mai számában aggodalmának adott hangot, mert szerinte "a mérsékelt törökök körében egyre nő az Amerika-, és az Európa-ellenesség". Ez tény, de az is tény, hogy a török kormány ezt igyekszik nyomásgyakorlásra felhasználni a török csatlakozási tárgyalások felgyorsításához.

London-Párizs-Budapest

Párizsban az európai alkotmányról szóló népszavazásról tudósítottam, és egy török felmenőkkel is rendelkező francia barátom elvitt egyik kedvenc török éttermébe. A tulajdonos és a pincérek kissé lemondóan mesélték, hogy a török ételeket nagyon szeretik a párizsiak, de ugyanolyan vehemenciával ellenzik Ankara EU tagságát, mert az Unió "felhígulásától' tartanak. Londonban persze éppen ezért lelkesen támogatják a folyamatot. Brüsszeli felmérések szerint Magyarországon támogatják a legtöbben a török belépést.

"Mit kíván a magyar nemzet?"

Amiért még eszembe jutott Isztambul, az a forróság és ezért - és a trendi interaktivitás kedvéért - most "dolgozzatok" egy kicsit ti is! Szóval, ti együtt aggódtok-e Güllel? Akarjátok-e egyáltalán, hogy Törökország belépjen az EU-ba, teljes jogú tagként? És hol lehet Pesten török kávét inni?

KOMMENTÁLJATOK ITT!

3 Comments:

At 7/20/2006 05:25:00 pm, Anonymous Anonymous said...

Én akarom, nagyon, nagyon, nagyon! (Mármint hogy Törökország EU tag legyen! Vagy önző vagyok és csak a szegény törökökkel basznánk ki, ha EU tagot csinálnánk belőlük?) Még akkor is akarom az ő tagságukat, ha az emberi jogok, a szólásszabadság, meg egy jó adag európainak kikiáltott érték nem vert gyökeret Törökországban még kristály tisztán. Ez az érzelmi része... A racionális érveim a tagság mellett gyatrák, gazdasági érveim nincsenek, de úgysem ezeket tartom elsődlegesnek, az EU gondolom igen. Szerintem nagyon jól jönne egy iszlám ország az EU-nak, sok szempontból...Ezeket a szempontokat nem szedné össze valaki helyettem?

 
At 7/20/2006 05:28:00 pm, Anonymous Anonymous said...

A török kávé az olyan, mint Boszniában a bosanska? Azaz finomra őrölt púderzacc a csésze mélyén? Az engem is érdekelne, hogy hol lehet ilyen kávét inni Budapesten! B

 
At 7/21/2006 01:06:00 pm, Blogger simbabu said...

Ő, én főzök szívesen bárkinek, kaptam ugyanis Szarajevóból egy tökjó kis kávézószettet...
Egyébként meg Libanont az EUba!!!

 

Post a Comment

<< Home